Thursday, August 19, 2010

Ceritera Sang Kancil dan cicak.

Wassap wassap berasak bro!!
Guane awok awok kite nyambut bule ramade ni? Bereh ko?

Ni, kawe ado cerito nak oyak ke demo ni. cerita lucu. lucu benar ah, slok suko kawe dok ingat ko cerito niy. Mase kawe ngah semaye tu, ado la duo ore budok ni kecek bab kereto. dialog ye lagu ni...

......


Waddehel, tetibe tukar dialek. Dah, kembali ke pangkal jalan. Tadi aku pegi mesjid, dan dan masa aku sembahyang aku terdengar dua orang budak berbalah lebih kurang macam ni.

budak A : Tadi bapak aku ada beli kereta baru...

(Biasalah budak suka eksyen, bapak beli kereta baru pun nak eksyen. Bukan dia yang beli pun. Ni yang orang kata "lembu punya susu, Fernleaf dapat nama" ni).

jadi member dia pun balas dengan nada yang lebih berlagak dan yakin yang dia punya bapak lagi bagus...

budak B : Bapak aku kan ade kereta kancil, tapi nama dia Toyota.

Nama dia TOYOTA. T-O-Y-O-T-A.. Waddefishkekcekelat! Kereta Kancil nama Toyota. Kenapa bapak aku tak namakan kereta kancil dia Lancer Evolution X? Boleh berlagak dengan budak dua orang tadi. :P

Kalau macam ni la dialog dorang hari-hari, memang tak leh nak fokus la sembahyang nanti. T___T

Ok ok, cerita kedua pulak.

Lepas witir aku perhati la sorang pak cik ni tunjuk-tunjuk kat makmum depan dia. Aku pun perati la makmum tu. Tahu apa dia?....

Ada cicak atas kepala dia. T____T

cicak atas kepala tahu, lepas tu cicak tu berjaya memboloskan dirinya dan masuk ke dalam baju pak cik tersebut. Laju je cicak tu masuk...

Macam mana aku nak tahan gelak kalau macam ni??

T____T

4 comments:

elmo blurb said...

HAHAHAA
sabar jela kz...
:D

kzklub said...

hari yang kelakar. haha :))

aideeb said...

berjaya solat dgn khusyuk tak? semalam aku baru je menjatuhkan seekor cicak dr dinding utk Oyo yg merengek2 nak tangkap cicak tu....yg best dia bawak cicak tu main dlm bilik akak aku...hahaha..pastu pg2 terdengar jeritan dr bilik akak aku..hahaa

kzklub said...

huhu...dalam keadaan biasa pun sukar nak capai khusyu' inikan pula dalam keadaan camtu. :P