Thursday, July 8, 2010

Peti ais rumah aku pun tak sejuk macam ni.

Hai~
(gaya mesti nak macam dalam cerita Ali Baba Bujang Lapok)


Hari ini aku nak post review sikit pasal cerita best yang aku baru tengok, Frozen. Haa... adik-adik, makcik-makcik, kakak-kakak sekalian. Wajiblah uolss tengok cerita ni sebab cerita ni memang malatoplah. i tell you..malatop!! bomkebaboww!! eh, apesal aku cakap macam aw aw ni. Mesti kena rasuk secara senyap-senyap dengan aw aw ni. -___-* cing!


Oklah, aku pun tak nak spoil cerita yang memang best sehingga menggigit jari itu jadi aku bagi sikit description pasal cerita tu. Bayangkan korang dan dua rakan korang tersangkut dalam cable car jenis kerusi yang takde tingkap tu pastu kat atas puncak bukit bersalji, selama 5 hari pulak tu. Pastu pastu takde sorang pun tahu yang korang tersangkut kat situ. Pastu pastu dan pastu lagi korang rasa sangat sangat dan sangat nak terkencing.. Haa..terukkan situasi ni. Bayangkan apa yang korang akan buat. Ok korang tak payah bayangkan, tengok je cerita ni. Dorang yang akan tolong bayangkan. (berapa banyak bayangkan daa...)



Haa.. nak tengok la tu.

Memandangkan aku ni baik, comel, sopan-santun dan suka cakap pasal moral of the story, maka korang pun terpaksalah baca moral of the story cerita ni dimana cerita ini mengajar kita dalam membuat keputusan, kita tak perlulah terburu-buru membuat keputusan mahupun sambil memburu sambil menunggu keputusan peperiksaan (eh takde kaitan). Apa-apa pun, sikap terburu-buru sering membawa padah. Haa..so kita kena bersabar dan merancang dalam membuat keputusan. :)


Last but not least, selamat menonton cerita ini sambil menggigit jari akibat kengerian yang ekstrim.


p/s: sediakan kuku palsu agar kuku original terselamat dari digigit diri sendiri atau korang boleh gigit kuku orang sebelah je. :D
(kenapa tiba-tiba terasa ada orang nak tarik janggut aku ni?)

2 comments:

Eqa said...

ko belanje aku k..hahah

kzklub said...

@Eriqa kek secret recipe pon aku tak dapat lagi. -__-"