Thursday, September 24, 2009

tujuh (7) part 1

ye, tengok tajuk pon patut dah dapat agak dah entri ni pasal nombor 7..kenapa dengan nombor 7? ape yang bes sangat pasal nombor 7 ni? apesal kau buat entri nombor 7 ni? (mungkin ni lah soklan2 yang bermain di kotak pemikiran korang--jadi berpikirlah di luar kotak..*tetibe je*)
ok lah, membazir sungguh perenggan ni..skip to the content..zassSs

nombor 7 ni kan adalah salah satu nombor feveret aku..ini adelah kerana ia adalah nombor 7(sebab ni macam tak konkrit..rase cam nak penyepak jer si penulis ni..haha) oklah2, ia mungkin kerana aku lahir pada bulan ketujuh dalam calendar gregorian yakni bulan julai..tahukah anda nama julai diambil sempena nama diktator roman dulu2 iaitu Julius Caesar..mungkinkah emak Julius panggil Julius dengan panggilan "Julai' atau mungkin kawan2 Julius penah mengejek Julius dengan panggilan "Gulai"..itu kita tidak tahu(ape yang aku merepek ni??)

okay, balik kepada cerite asal yang aku nak cerite kat korang daripada tadi lagi..tahukah korang bahawa nombor 7 ni memainkan peranan besar dalam fakta (tau, tapi wat2 dono je..pebende faktanye weh..citer ah skit)

faktanya adelah seperti berikut:-
  • ade 7 hari dalam seminggu
  • ade 7 lapis tanah di bumi
  • ade 7 lapis langit
  • ade 7 tingkat surga
  • ade 7 tingkat neraka
penerangan untuk fakta2 ni memang banyak..kalo nak citer dalam entri ni memang panjang tak ingat la beb..insyaAllah nanti aku akan terangkan satu persatu untuk korang (tu pun kalo aku rajin la..hehe) oklah..sampai sini saje..sekian..

5 comments:

izu ting ting said...

nombor feveret aku jua, walaupun besday aku bulan 8.hehe

kzklub said...

ohoho..bagus2..same-samelah kite menubuhkan kelab peminat nombor 7..*cam terlebey semangat plak* hehe..

malaysia boleh!

kzklub said...
This comment has been removed by the author.
aideeb said...

no 1 pon tak kurang hebatnye....

kzklub said...

tu lah..ni baru citer nombor 7..blom nombor 1 agi..nombor 5 pon bes gak..ehh..dib, ko wat la entri pasal nombor 1.bleh aku tau2 skit pasal nombor 1 neh..