Sunday, November 6, 2011

....... Ting!

Velum lagi.. velum lagi... sikit je lagi. pukul 12 malam!! tettt.. dah!
Selamat Hari Raya Aidil adha. (Sebenarnya saya mengucapkan selamat hari raya kepada Aidil Zafuan dan Zaquan Adha, tolong jangan perasan ye. eh..)

Okay intro macam mengundang persoalan "kau-kenapa" je..

Topik yang ingin dibincangkan kali ini ialah 'IDEA'. Ye, idea. Itu macam nama kumpulan aku masa training softskill dulu. Huu.. training softskill weyy.. bolih lentik lentik uols. kelas gitteww.. Teringat pulak trademark 'Ting!!' tu.(apa yang aku merepek ni, ok abaikan!)

Lebih kurang camnila buruknya lambang kumpulan softskill dulu. heh heh heh..


Idea itu bermula dengan sesuatu yang 'fragile'. Idea itu juga macam baby, susah nak dapat. kena mengandung 9 bulan dulu baru boleh dapat. Bila dah dapat kena jaga betul-betul pulak seperti menatang minyak yang penuh. Yang tak pernah basuh tahi kucing atau binatang belaan lain tiba-tiba kena belajar basuh taik ngan kencing baby tu. Ah, fragile gila jiwa ini kena tahan penderaan sebegitu ropa.

Idea perlu dipupuk supaya ia kelihatan mantap samalah macam baby, kalau kita pupuk dia dengan rotan dan penyapu pasti dia akan kelihatan mantap dewasa kelak. Pandai lawan-lawan dan juga melawan. Eh, itu hempuk bukan pupuk. lantaklah, BM aku memang fail. Ada aku kesah. Aku tak kesah pon kau kesah ke tak? 

Setelah dipupuk, digilap, dicanai, di'smackdown' dan sebagainya, idea pula perlulah dipersembahkan kepada khalayak ramai agar kita dapat berkongsi dengan orang lain nikmat idea itu. Begitu juga dengan baby, bila baby ikan diternak dengan baik, ibu-ibu cougar pasti dapat share kebahagiaan itu bersama cougar yang lain. nikmatnya baby ikan yang cute. sharing is caring. eh? apa ini?. aku keliru dengan penulisan sendiri.

Kesimpulannya, idea itu adalah baby. Untuk mendapatkan idea, kita perlulah tahu cara-cara mendapatkan baby, eh maksud aku cara-cara mendapatkan idea. ahh.. banyak sangat melalutnya. bye.

Sungguh tiada motif.
*velum = belum, kelihatan comel pula eja belum jadi velum. Macam nama aurat wanit......... o.0
sekian, jumpa lagi kita dalam entry seterusnya. babaii..

No comments: